Els comitès d’empresa i professional de les emissores de Catalunya Ràdio s’han mostrat sorpresos per l’esmena presentada pel PP que introdueix l’eliminació de la publicitat de l’emissora en el text de la nova llei de la CCMA que s’està tramitant al Parlament, i que ha rebut el vot favorable de CiU i l’abstenció del PSC.

En un comunicat conjunt emès aquest dijous, adverteixen que la supressió dels anuncis “qüestiona i posa en perill” la viabilitat i el model del grup d’emissores de Catalunya Ràdio. En aquest sentit, recorden que la mesura es proposa en un context de retallades que en el seu cas ha estat del 36% del pressupost, ajusta que “ja ha suposat un gran esforç tant per als treballadors com per a l’empresa a tots nivells”.

Ingressos reduïts a la meitat en 5 anys

Els comitès remarquen que les condicions de Catalunya Ràdio en el mercat publicitari no són les mateixes que els de les emissores privades, amb preus per sobre la mitjana i una limitació de continguts i horària (un màxim de sis minuts d’anuncis per hora). Tot plegat, diuen, ha fet que els últims cinc anys els ingressos publicitaris s’han reduït en gairebé la meitat.

Finalment, els comitès d’empresa i professional demanen seure amb els partits polítics per explicar-los “la realitat de la situació” del grup d’emissores de Catalunya Ràdio perquè “tinguin de primera mà totes les dades contrastades” abans de prendre una decisió.