El Grup de Periodistes Ramon Barnils ha posat en marxa de nou una campanya de micromecenatge per fer possible un nou Anuari dels silencis mediàtics, que enguany arriba a la sisena edició. L’objectiu és assolir 9.000 euros, el 80% del finançament necessari per tirar endavant el projecte, que es presentarà la primera setmana de juny.

En aquesta edició, l’Anuari estarà format per 12 reportatges inèdits i en profunditat sobre temes que han estat silenciats, ignorats o infrarepresentats en els grans mitjans; un calendari del periodisme crític amb altres qüestions tractades de manera esbiaixada, incompleta o polèmica, i infografies i llistes que recuperaran aquells temes que han de deixat de ser al focus mediàtic de l’actualitat.

Paral·lelament a la recerca de finançament per a l’Anuari, el Grup Barnils ha endegat una campanya de comunicació a les xarxes per reivindicar el #PeriodismeValent. Amb aquesta acció, l’entitat vol posar sobre la taula els elements que afecten negativament el periodisme i contraposar-los amb aquells elements que poden garantir una informació de qualitat. La campanya consisteix amb una sèrie de postals animades al voltant d’aquests conceptes.

L’Anuari dels silencis mediàtics es va estrenar el 2010, i des d’aleshores ja ha publicat 69 reportatges d’investigació. “En aquest temps l’Anuari ha contribuït a situar diversos temes a l’agenda mediàtica, com els desnonaments o la participació d’Urdangarín en el cas Nóos, però cal seguir treballant perquè hi continua havent temes silenciats”, assenyala la coordinadora del projecte, Elisenda Rovira.