L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), la Internet Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (AEA, recentment incorporada a la comissió de seguiment) han creat una nova mesa de contractació que s’encarregarà de desenvolupar el procés tècnic de valoració del concurs de mesurament d’audiències digitals, a més de difondre el mesurament recomanat a les juntes de les respectives associacions.

En aquesta ocasió, la mesa comptarà amb una consultora, l’empresa Evoca, que s’encarregarà de coordinar el procés del concurs. Es preveu que a l’octubre es lliurin els requeriments tècnics del concurs a les empreses que s’hi postulin, i que la resolució es faci pública el primer trimestre de 2018.

Actualment el mesurament el realitza comScore, a qui fa un parell de mesos se li va prorrogar el contracte fins a finals de 2018. Quan finalitzi, portarà sis anys realitzant aquesta tasca. L’empresa escollida iniciaria el mesurament a principis de 2019.

La nova mesa de contractació està formada per: representants d’agències de mitjans: Milagros Gálvez (Blue 449), Orlanda Aragón (Maxus); Luis Fernando Ruiz (OMD) i Álvaro Morales (Carat); mitjans nadius online: Eduardo Plasencia (Weblogs) i Pablo José Pérez (Google); grups editorials: Laura Martín (Unidad Editorial) i Alfonso Puras (Vocento); revistes: María Álvarez (Hola); televisions: Rubén Vara (Atresmedia); ràdios: Ferran Clavell (CCMA); xarxes publicitàries: Cristina Sánchez (Smartclip); senyalització digital: Javier Ballesteros (Crambo), i anunciants: Nuria Giménez (Coca Cola).