Muntsa Dachs, Íñigo Roy (en nom de Maria Lluïsa Martínez Gistau) i Joan Maria Clavaguera [foto: Quim Miró].

Muntsa Dachs (en la categoria de publicitat), Maria Lluïsa Martínez Gistau (relacions públiques) i Joan Maria Clavaguera (periodisme) van ser guardonats dilluns amb els Premis Mestres de la Comunicació 2023. El certamen, que ja suma vuit edicions, reconeix la trajectòria dels grans professionals de la comunicació que, a més, hagin transmès els seus coneixements a través de llibres, conferències o docència.

El rector de la Universitat Ramon Llull, Josep Rom, va assegurar que “aquests premis distingeixen mestres que ens ajuden a fer memòria, creen una certa immortalitat, un seguit de professionals que han brillat per fer bé la seva feina i que la transmeten als estudiants”.

En nom del Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting, el directiu Jordi de Miquel, va repassar la trajectòria dels Premis i va posar en valor els premiats al llarg de les vuit edicions. Dirigint-se als estudiants, va dir “el llegat dels premis és compartir el seu mestratge. Si mai teniu una carrera d’èxits, segur que sereu distingits amb aquest premi”.

“El sector ha madurat, les agències s’han professionalitzat”

Muntsa Dachs, durant la seva intervenció [foto: Quim Miró].

El primer reconeixement va ser per a Muntsa Dachs, qui durant 25 anys ha liderat la direcció d’estratègia i innovació a VMLYR (abans Vinizius). El creatiu Camil Roca va ser l’encarregat de fer la glosa. “És un premi molt merescut. Dachs representa el lideratge passiu i portar equips amb tranquil·litat”, va dir. “És la mare d’Actimel i d’Activia, a més del pas estratègic de l’alimentació a la salut”, va subratllar.

“Em sento molt honorada, em fa molta il·lusió aquest premi”, va confessar Dachs. “El sector ha madurat, la professió s’ha transformat, avui els equips són més equilibrats i les agències s’han professionalitzat”, va destacar. En la seva intervenció, Dachs va assegurar que “tots som creatius” i que “la creativitat, el talent i l’ètica no tenen gènere, ni origen ni classe social”.

Prova d’això és que va enumerar algunes de les accions creatives que ha fet al llarg de la seva trajectòria professional. “Sempre intento deixar el meu gra de sorra”, va reblar. Seva va ser la idea d’enregistrar el primer anunci on apareixia un home fent una rentadora: “Fa 30 anys això era impensable”, va dir. Dirigint-se als estudiants, Dachs va dir que “cada cosa que feu, que sigui una petita transformació”.

“Hem de mirar amb orgull la transformació que viu la comunicació corporativa”

Íñigo Roy va recollir el premi en nom de Maria Lluïsa Martínez Gistau [foto: Quim Miró].

Maria Lluïsa Martínez Gistau, directora de comunicació i relacions institucionals de CaixaBank, va rebre la distinció en la categoria de relacions públiques. Per motius professionals, Martínez Gistau no va assistir a l’acte. El premi el va recollir Íñigo Roy, de CaixaBank.

En la glosa, el Dr. Joan Cuenca va assegurar que “Martínez Gistau és una referent de les relacions públiques, lidera en femení i amb vocació de servei, i amb una extraordinària generositat”. I va afegir que “cuidar els detalls és un dels seus axiomes, i de la professió la seva gran obsessió és la transformació”.

“És un honor rebre aquest reconeixement, en bona part és fruit de l’esforç del meu equip a CaixaBank”, va dir Martínez Gistau durant la seva intervenció en vídeo. Així, va elogiar la comunicació corporativa: “És estratègia, anticipar escenaris i donar solucions a la ciutadania”. I va afegir que “la nostra feina és vocacional, hem de mirar amb orgull la transformació que viu la comunicació corporativa, ara toca adaptar-nos a la intel·ligència artificial”.

“El bon periodisme no morirà mai”

Joan Maria Clavaguera va recordar la seva etapa al capdavant de Catalunya Ràdio [foto: Quim Miró].

En la categoria de periodisme, Joan Maria Clavaguera també va ser distingit. En la glosa, el periodista Marçal Sintes va batejar Clavaguera com a “home de ràdio, del clan de Reus i de l’avellana”. “A estudiants i professors només he sentit a dir coses bones de Clavaguera”, va subratllar Sintes. I va afegir que “li hem d’agrair tots aquests anys de dedicació a la docència i el seu mestratge com a periodista”.

En la seva intervenció, Clavaguera va recordar que dels 40 anys exercint com a periodista, 27 dels quals també com a professor a Blanquerna. “Des de l’inici m’hi vaig sentir molt identificat amb la facultat”, va assegurar. Dirigint-se als estudiants va assegurar que “el periodisme és vocacional, és tenacitat i necessita una dedicació absoluta, total”, va dir. “El periodisme no està en crisi, en tot cas ho està el model de negoci. El bon periodisme no morirà mai i l’ensenyarem en aquesta facultat”.

A banda de la seva faceta de periodista, també va posar en valor la seva etapa com a gestor, recordant la seva etapa al capdavant de Catalunya Ràdio: “Aleshores va ser l’emissora més escoltada i, sobretot, la més estimada pel país”. Clavaguera va tenir un record per als seus companys de viatge en aquella etapa, alguns presents en l’acte: “No ho devíem fer tan malament si vam donar l’oportunitat a Jordi Basté i Antoni Clapés de tenir un programa propi. Avui són dos dels millors periodistes del país”, va reblar.

Els Premis Mestres de la Comunicació els organitzen conjuntament la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna – Universitat Ramon Llull i el Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting de Catalunya. L’acte va tenir lloc a l’auditori de la Facultat Blanquerna i va ser conduit pel professor Josep Maria Picola.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram