Aquest dijous ha arrencat un nou projecte periodístic sorgit de les cendres de l’edició impresa de Público. Es tracta d’InfoLibre, un diari digital amb un model freemium (amb continguts gratuïts i de pagament), que pretén oferir temes propis d’investigació i denúncia –“especialment sobre aquells poders que tenen major capacitat de controlar l’agenda mediàtica”–, a banda de les informacions diàries més rellevants.

El web es divideix en cinc àrees informatives principals (política, economia, món, cultura i mitjans) que estan acompanyades per una àmplia secció d’opinió. El digital es complementa amb una publicació impresa mensual, TintaLibre, de “lectura més reposada”, que s’estrena als quioscos aquest divendres.

Xarxa internacional de mitjans

InfoLibre segueix el model del digital francès Mediapart, creat el 2007, i que forma part de l’accionariat de la seva editora (Ediciones Prensa Libre), juntament amb el president de l’Edhasa, Daniel Fernández, a més de periodistes que formen part de la iniciativa, encapçalats pel director editorial, Jesús Maraña, exdirector de Público.

El nou projecte també aspira a teixir una xarxa internacional de mitjansamb els mateixos principis. A banda de Mediapart, amb qui comparteixen alguns continguts, InfoLibre i TintaLibre també han impulsat una col·laboració editorial amb revistes d’Amèrica Llatina com Etiqueta Negra (Perú), Gatopardo (Mèxic), El Puercoespín (Argentina), El Faro (El Salvador), El MalpensanteSoho (Colòmbia).