La Diputació de Girona ha editat el Manual de comunicació per a ajuntaments petits (i no tan petits). Es tracta d’una guia que mostra idees, exemples i bones pràctiques per aconseguir que les actuacions realitzades des dels consistoris tinguin una millor presència als mitjans de proximitat de la seva àrea d’influència. Per exemple, explica com fer notes de premsa, convocatòries i, en general, relacionar-se amb els mèdia.

El manual, escrit per Marc Sureda i Lourdes Torres, és fruit de la seva experiència en el camp de la comunicació institucional i d’un treball de camp en què s’han enquestat 16 periodistes de diversos mitjans.

“Els mecanismes que fan possible la comunicació entre un ajuntament i un mitjà de comunicació són una gran incògnita per a molts alcaldes, regidors i funcionaris d’ajuntaments petits (i no tan petits). Per això, considerem que aquest manual pot esdevenir una eina ben útil, perquè explica de manera senzilla i pràctica com establir aquests mecanismes de comunicació”, assenyala en el pròleg de la guia Joan Giraut, president de la Diputació de Girona.

El manual es podrà consultar al blog que la Diputació estrenarà properament i a les xarxes socials de la institució. A més, també s’obrirà una llista de reproducció al canal de YouTube amb consells pràctics de comunicació.

A banda, el 16 d’abril, la Casa de Cultura de Girona acollirà una taula rodona que comptarà amb la presència dels autors de la guia i dels periodistes que hi han participat, durant el qual es debatrà sobre els usos del manual i la comunicació a les comarques gironines.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram