El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat les bases reguladores de les subvencions estructurals per a l’edició de mitjans digitals en català o aranès. Enguany, s’han introduït algunes modificacions per “adaptar les bases a les circumstàncies del mercat”, on el nombre d’usuaris que registren els digitals en català creixen any rere any.

Així, respecte a les subvencions en concepte de suport a la difusió, el coeficient amb què es multiplica la mitjana mensual d’usuaris únics per calcular l’import de l’ajut s’ha reduït dels 0,12 euros de l’any passat a 0,10.  En el cas de les revistes digitals descarregables, la variable que multiplica la mitjana mensual de descàrregues ha passat de 0,16 a 0,14 euros.

A banda, entre els requisits, els mitjans continuen havent d’acreditar una plantilla mínima de tres persones o bé unes despeses en concepte d’edició de continguts que representin com a mínim el 75% respecte el total de despeses subvencionables. En l’anterior convocatòria, la primera en què es presentava aquesta alternativa, el percentatge era del 80%.

Les condicions dels ajuts en concepte de suport bàsic i de suport a la producció pròpia es mantenen com l’any passat, quan es van introduir nous requisits per impulsar la producció de continguts propis per estimular l’actuació dels professionals del sector i enfortir l’espai català de la comunicació.

Nous requisits en qüestió de gènere

Com en el cas de les publicacions periòdiques impreses, també hi ha novetats en les condicions que els mitjans han de complir amb caràcter general, on s’ha incorporat com a requisit la promoció d’un ús no sexista del llenguatge.

A més, també s’inclouen tres nous requisits per a les empreses periodístiques sol·licitants: no poden haver estat sancionades per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o gènere; han de complir les recomanacions sobre el tractament de la violència masclista; i han de complir la normativa sobre igualtat efectiva de dones i homes per tal de fomentar els drets de les dones i la seva imatge plural i no estereotipada, així com evitar la seva discriminació i objectualització tant en els continguts de redacció periodística com en els anuncis publicitaris.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram