El programa Estàs Igual! de TV3, produït per LaviniaNext i presentat per Cristina Brondo, ha obert la porta a una nova experiència transmèdia. Amb el capítol Ovelles negres (que s’emetrà dijous), ja disponible a Instagram, els usuaris poden viure una experiència personalitzada i interactiva amb els continguts del programa. D’aquesta manera, Estàs Igual! es converteix en el primer programa transmèdia interactiu a Instagram, on l’usuari escull l’ordre de consum.

El procés de visualització interactiu funciona mitjançant mencions en les descripcions. El consum total és d’uns 10 minuts de vídeo aproximadament, un format reduït respecte al convencional que s’emetrà per televisió, però que compta amb material inèdit sobre els protagonistes, el making of, experiències reals viscudes en les escenes i preses.

Així doncs, es pot veure Estàs Igual! exclusivament a través d’Instagram d’una manera personalitzada, però alhora pensada perquè sigui lineal i tingui un fil conductor, o bé es pot utilitzar la xarxa social com una segona pantalla mentre es visualitza simultàniament el programa a la televisió.

“Des de TV3 contemplem les xarxes socials com un espai idoni on adaptar-nos als nous hàbits de consum i innovar en les formes de narració”, explica l’editor de continguts digitals de la cadena, Jordi Salvat. “Volem que els nostres programes siguin presents en l’àmbit digital per oferir la millor experiència d’usuari de la nostra audiència, i creiem que amb aquest nou projecte enriquim la televisió tradicional”, afegeix.

Per la seva part, el director creatiu de LaviniaNext, Pau Chambó, destaca que l’emissió d’Estàs Igual! a Instagram “és fruit de l’atreviment de dues empreses que han acceptat el risc de confrontar aquest repte. Des de LaviniaNext és una obligació que ens autoimposem, la investigació constant d’innovació, i el fet que a TV3 comparteixin aquesta actitud és el que ha fet possible crear un producte únic al món”.