El passat divendres va arribar als quioscos una nova publicació que vol omplir el buit deixat per la històrica Revista del Vallès, que va tancar al juny després de 73 anys. Es tracta d’El Vallès del s. XXI, mitjà impulsat per extreballadors i col·laboradors de la difunta capçalera.

D’entrada, la periodicitat és mensual, però la intenció és esdevenir setmanal com la seva antecessora. Un altre objectiu  és professionalitzar la plantilla a partir del quart mes de vida. Els treballadors han aportat els 21.000 euros de capital inicial per al projecte i no cobraran fins que s’obtinguin beneficis.

El Vallès del s.XXI, de 84 pàgines, té un tiratge de 3.500 exemplars, es ven a un preu d’1,90 euros i els continguts estan en castellà i català. La capçalera no tindrà edició digital, però sí penjarà a la xarxa íntegrament els números en format PDF.

Aposta per “establir ponts de diàleg amb Espanya”

El director de la nova publicació és Jordi Abayà, mentre que Roberto Giménez, que va dirigir durant gairebé 30 anys Revista del Vallès, n’és el director d’honor. Fa uns dies, en declaracions a l’ACN, Abayà apuntava que la línia editorial de la revista apostava per “establir ponts de diàleg amb Espanya” i no pel “rupturisme” amb l’Estat.

A banda, a diferència de Revista del Vallès, la nova capçalera no admetrà publicitat relacionada amb la prostitució i l’esoterisme.