Pablo Motos i Maluma, amb el mezcal sobre la taula (foto: Atresmedia).

L’ONG de consumidors FACUA ha denunciat 7 y Acción, productora del programa El hormiguero d’Antena 3, davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, sota l’acusació de “publicitat encoberta” d’una beguda alcohòlica.

Els fets van passar en el programa del 26 de juny, amb el cantant Maluma com a convidat, qui va aprofitar per promocionar el mezcal Contraluz, del qual el colombià és soci de l’empresa fabricant.

FACUA denuncia que el cantant va convidar el presentador del programa, Pablo Motos, a provar la beguda, l’ampolla de la qual va aparèixer durant uns minuts en primer pla de la pantalla sobre la taula on seien ambdós mentre en parlaven.

L’organització critica que Motos i Maluma sortissin ingerint el mezcal, amb una graduació alcohòlica del 36%, en un programa d’entreteniment apte per a tots els públics, i en horari de prime time. “A l’entrevista, fins i tot es van arribar a fer al·lusions positives cap a la beguda”, apunta.

FACUA entén que la “publicitat encoberta” que El hormiguero va fer sobre el mezcal de Maluma és una “pràctica il·lícita”, ja

FACUA recorda que tant la Llei general de publicitat com la de comunicació audiovisual prohibeixen “la comunicació comercial audiovisual de begudes alcohòliques amb un nivell superior a 20º, excepte quan sigui emesa entre la 1 i les 5 h” de la matinada. Així doncs, entén que la “publicitat encoberta” que El hormiguero va fer sobre el mezcal de Maluma és una “pràctica il·lícita”.

L’entitat afegeix que la Llei general de comunicació audiovisual també prohibeix la publicitat de begudes alcohòliques si fa “la impressió que el seu consum contribueix a l’èxit social o sexual, o l’associï, vinculi o relacioni amb idees o comportaments que expressin èxit personal, familiar, social, esportiu o professional”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram