Un total de 10.017 pel·lícules, 445 sèries i 669 curtmetratges configuren el catàleg de Filmin. Més de 15.000 títols que permeten a la plataforma catalana pionera celebrar el 15è aniversari amb una salut inimaginable fa pocs anys. En una entrevista amb l’ACN, el cofundador de Filmin, Juan Carlos Tous, afirma que l’efemèride els arriba en un moment “dolç”, amb uns abonats que “no paren de créixer”, catapultats per l’efecte de la pandèmia. Entre els plans de futur de la companyia hi ha els d’expandir-se més enllà del seu mercat actual, circumscrit per ara a Espanya i Portugal. Com a curiositat, la plataforma manté un subscriptor fidel, que s’hi va registrar el primer dia i no s’ha donat mai de baixa.

Filmin ha aconseguit consolidar un projecte solvent enmig d’un ‘boom’ en el mercat del visionat en línia, una alternativa definida a les populars plataformes americanes. Amb tot, té reptes pendents, com créixer a nivell de públics, amb sectors als quals encara no ha aconseguit fer-s’hi un lloc, segons Tous. Alhora, el 15è aniversari arriba enmig dels plans de Filmin per créixer més enllà d’Espanya i Portugal, on creuen que hi tenen espai.

“Sentim molt d’orgull per al nostre projecte, que ha crescut en un mercat on era inimaginable pensar que les pel·lícules es distribuirien per internet i en un moment en què tothom ens deia que això no funcionaria, que ningú pagaria per veure continguts”, afegeix. Ara viuen un moment “molt dolç”, on cada vegada tenen un espai “més definit i afermat” en el qual cada vegada compten més subscriptors malgrat la “bombolla” que hi ha al mercat.

Les sèries i pel·lícules més vistes

Entre les sèries de més èxit, hi ha Los Durrell, Endeavour, El colapso, Halt and Catch Fire, Todas las criaturas grandes y pequeñas, La casa de las miniaturas, Utopia, This is England o la seva primera producció pròpia, Doctor Portuondo. Quant a pel·lícules, hi ha Drive my Car, La gran belleza, La vida de Adele, Her, Hierve, Después del amor, Nymphomaniac, La ventana indiscreta o Pride són els films més vistos.

El primer film que es va penjar va ser Tiro en la cabeza, dirigida per Jaime Rosales. Érase una vez el hombre és el contingut infantil més popular, mentre que Les preferides de Martin Scorsese és la col·lecció més visitada. El perfil mitjà de l’abonat és paritari i d’una edat entre els 27 i els 60 anys.