Francesc Fàbregas (foto: ACPC).

El Movistar Centre de Barcelona ha acollit aquest divendres la vuitena edició del Dia de la Premsa Comarcal, organitzada per l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal, una jornada de networking entre editors, dircoms, publicistes i alts càrrecs públics que ha aplegat a una seixantena de professionals.

El president de l’ACPC, Francesc Fàbregas, ha recordat que aquest 2021 és el 40è aniversari: “Fa 40 anys a Canyamars vam crear l’ACPC, una entitat que llavors era una il·lusió, però que avui en dia s’ha convertit en una necessitat: penseu que arribem a tots els pobles de Catalunya i que som la millor eina per a la normalització lingüística del país”, ha ressaltat.

Fàbregas ha dit que el Dia de la Premsa Comarcal és “un reconeixement als editors que han fet premsa comarcal al llarg de més de 120 anys en aquest país. Fer premsa comarcal no és fàcil, però hem demostrat que som capaços de superar tota mena de crisis”.

La jornada ha estat conduïda pel periodista Òscar Cabana, i ha comptat amb dues ponències: Rere el taulell. L’empoderament de les dones en el món de la restauració, a càrrec de la cuinera Ada Parellada, i Els cinc problemes de l’economia espanyola, de l’economista Santiago Niño-Becerra.

Entre ambdues s’ha presentat el llibre dels 40 anys de l’ACPC, Premsa Comarcal: la memòria de la vida quotidiana de Catalunya, a càrrec del seu autor, l’historiador Lluís Costa.

Jofre Llombart (foto: ACPC).

En l’àmbit institucional, el secretari de Difusió de la Generalitat, Jofre Llombart, ha explicat que “la Premsa Comarcal demostra tres coses per sobre de tot: capil·laritat al territori, el valor de professionalització de la comunicació i la defensa que es fa de la llengua arreu de Catalunya”.

Per la seva part, el secretari de Mitjans de Comunicació, Oriol Duran, ha dit que “hem de ser optimistes”, ja que està ple d’emprenedors a la premsa que “com vosaltres, amb valor, fan mitjans en català”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram