El president de l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), Alfons Udina, i el director general de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), Joan Sabaté, han signat un acord de col·laboració entre ambdues organitzacions amb el qual es facilitarà als mitjans gratuïts l’accés a les dades d’audiència.

En concret, les publicacions associades a l’ACPG disposaran amb condicions avantatjoses de les dades detallades tant de la seva audiència com de la del conjunt del mercat territorial en el qual desenvolupen la seva activitat.

A més, FUNDACC impartirà cursos de formació específica als mitjans de l’associació sobre la mesura de les audiències i l’ús de les dades amb finalitats comercials, a partir del potencial del Baròmetre.

Segons han explicat en un comunicat conjunt les dues entitats, aquest acord s’ha assolit tenint en compte la difícil situació econòmica que travessa el sector de la comunicació, a més del gran interès estratègic que tenen els mitjans gratuïts en les dades d’audiència del Baròmetre per consolidar i millorar les seves posicions en el mercat en el context actual de crisi.

Actualment, l’ACPG està integrada per 120 publicacions gratuïtes de diverses periodicitats (amb una audiència conjunta d’1.743.000 lectors segons la darrera onada del Baròmetre) i 110 mitjans digitals.