La consultora audiovisual GECA ha anunciat el llançament d’una eina que té la capacitat de predir les audiències de televisió “amb una precisió sense precedents”. Es tracta d’una solució d’intel·ligència artificial dissenyada amb Microsoft i el seu partner Plain Concepts.

L’eina de predicció d’audiències de GECA utilitza algoritmes d’última generació i anàlisis de dades avançades per proporcionar estimacions sobre el comportament de les audiències televisives. Segons explica la consultora de Mediapro, aquest sistema d’IA i aprenentatge automàtic és capaç d’analitzar una àmplia gamma de factors, com demografia, preferències de visualització, tendències socials, dades històriques i minutats de continguts, per tal d’oferir projeccions “sòlides, àgils i accionables”.

La missió és conèixer les audiències de televisió dels següents 30 dies mòbils; i per cada dia, tenir una projecció precisa de cada programa i cada interval de 15 minuts. GECA destaca que aquesta eina ajudarà els professionals del sector televisiu a prendre decisions fonamentades i estratègiques.

“Estem especialment orgullosos d’haver pogut desenvolupar aquesta eina única i revolucionària en l’àmbit de la TV internacional. Creiem que aquesta solució és clau per a la indústria televisiva, i estem segurs que permetrà avançar cap a noves fronteres i obtenir resultats òptims a les companyies audiovisuals”, comenta Enrique Lozano, director general de GECA.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram