L’espai que Catalunya Ràdio emet des del 2003, Generació digital (dissabtes, de 16 a 18 h), aquest dimecres s’estrena també a la televisió, concretament al 33, a les 22.15 h. Així, el programa informarà setmanalment sobre novetats de videojocs, aplicacions de mòbils o tauletes i noves tecnologies en general, s’acostarà a empreses tecnològiques catalanes que comencen i que tenen bona projecció internacional, i explicarà tot tipus de curiositats relacionades amb el món de la cultura digital.

Retroalimentació

Es tracta d’una producció de Televisió de Catalunya amb Createl, i l’equip és el mateix que fa el programa de ràdio, amb Jordi Sellas i Albert Murillo de directors, i amb el mateix Sellas i Gina Tost de presentadors. De fet, els continguts del programa al 33, a Catalunya Ràdio i a internet es retroalimentaran i tindran continuïtat en els diferents formats.

Així, els temes del dimecres a la televisió s’ampliaran dissabte a la ràdio, segons va explicar Murillo durant la presentació de l’espai. “No hi haurà una barrera entre el que fem en ràdio, televisió o internet: som multimèdia, amb molts mitjans connectats en una simbiosi”, va assegurar Tost.

Per la seva part, Jordi Sellas va explicar que Generació digital és sobretot “un programa que parla d’entreteniment i de cultura, perquè entenem que ara la cultura arriba a la gent a través de canals digitals i això anirà a més. Creiem que són canals que hem de començar a entendre, i aquest és el nostre repte”.

En aquest sentit, Sellas va recordar que, segons els últims informes ADESE, des del 2003 la indústria de l’entreteniment digital té un volum de negoci superior al del cinema i de la música junts: “Si un país vol ser fort en indústries culturals, ha de ser fort en indústries d’entreteniment digital. Nosaltres volem ser un activador d’aquesta cultura i fer d’altaveu de tota la gent que a Catalunya està invertint en aquesta indústria”, va reblar el codirector del programa.