La segona ronda de finançament de la Digital News Initiative impulsada per Google ha seleccionat 124 projectes entre els més de 800 rebuts, als quals es destinaran 24.203.677 euros. De tots els projectes escollits en aquesta segona fase, només n’hi ha un de català, el presentat per NacióDigital. En el conjunt de l’Estat, Google ha seleccionat un total de deu propostes, les quals finançarà amb 2.109.805 euros.

El projecte presentat per ND es basa en una solució global de tractament i visualització de dades que incorporarà diverses funcionalitats útils en l’entorn digital, centrant-se en la gestió d’informació i en una navegació simple tant des d’ordinadors com des de dispositius mòbils, segons explica el mitjà. L’eina serà desenvolupada per Sobrevia.net, l’empresa que gestiona el departament tecnològic de NacióDigital, i comptarà amb la participació dels periodistes de les diferents edicions del mitjà, així com amb el coneixement adquirit a través de la secció Labs&Data.

Els projectes seleccionats de la resta de l’Estat van ser presentats per La Voz de Galicia, Europa Press, Henneo (antic grup Heraldo), Diario As, Colectivo 5W, 93 Metros, Eduardo Suárez (Politibot), Cuonda i ThinkSize.

En la primera ronda de finançament, Google va escollir un total de 128 projectes amb una aportació total de 27.302.816 euros. Entre les propostes n’hi havia vuit de l’Estat, a les quals va destinar un finançament de 2.543.670 euros: eldiario.es, El País, Prisa Radio, Minushu, El Confidencial, El Economista i Unidad Editorial.