Google ha anunciat la posada en marxa del projecte Google News Initiative (GNI), amb el qual vol contribuir a què “el periodisme prosperi en l’era digital”. La iniciativa agrupa totes les propostes que ha anat posant en marxa en diversos productes, aliances i programes amb els editors.

La GNI se centrarà en tres objectius principals. Per una banda es vol enfortir el periodisme de qualitat a les plataformes de Google, amb eines per lluitar contra les anomenades fake news i programes de formació. Una altra pota és el foment de nous models de negoci que donin suport al periodisme de qualitat, com ara la nova aplicació Subscribe with Google, que facilita la subscripció a diversos mitjans a través de la plataforma. Un altre objectiu de la GNI és formar les empreses periodístiques perquè aprofitin la tecnologia de cara a la innovació a les redaccions.

La multinacional preveu invertir 300 milions de dòlars (uns 245 milions d’euros) en els propers tres anys per complir amb aquests objectius. Google també assenyala que està aprofundint el seu compromís amb la creació de productes que atenguin les necessitats més urgents del sector de la premsa, ampliant a nivell global el model de treball de projectes com l’Accelerated Mobile Pages Project (AMP) i la Digital News Initiative (DNI).

“Els compromisos que assumim a través de la Google News Initiative reflecteixen que les notícies són una prioritat màxima per a Google. Sabem que l’èxit només es podrà aconseguir treballant junts. Esperem amb interès treballar juntament amb el sector de la premsa per construir un futur més sòlid per al periodisme”, assenyala Philipp Schindler, cap de negocis de Google.