El grup Henneo, el nou nom que Heraldo va adoptar al setembre, ha adquirit una participació majoritària del diari Lainformación.com amb l’objectiu d’ampliar la seva presència en el sector dels mitjans a nivell estatal i aprofundir en la seva dimensió digital. En la nova etapa, el mitjà estarà més centrat en l’àmbit econòmic i empresarial, sense renunciar l’esfera política, segons explica el nou propietari.

L’operació forma part de la política de creixement del grup aragonès per la via d’oportunitats de negoci. Una estratègia que l’estiu de 2015 el va portar a adquirir el gratuït 20 Minutos, i per la qual després va negociar la compra del diari econòmic Cinco Días, tot i que la va descartar pel preu que demanava Prisa.

L’accionariat el completen el grup La Información (editor del Diario de Navarra) i José Maria García Hoz, editor del digital Lainformación.com des de 2013 a través de DixiMedia.

El desencadenant de l’operació ha estat el litigi pel nom del digital iniciat el 2009 (quan va néixer el mitjà) i que finalment ha guanyat l’editor de Diario de Navarra, soci d’Henneo. I és que una recent sentència del Tribunal Suprem havia condemnat DixiMedia a cessar l’activitat comercial i promocional sota el nom de Lainformación.com, a més del pagament d’una compensació econòmica, segons Dircomfidencial.

Així doncs, Henneo va aprofitar l’avinentesa per tornar a negociar l’adquisició de la capçalera (ja ho havia intentat després de comprar 20 Minutos, però sense acord pel preu), amb unes condicions més favorables a causa de la sentència i amb la complicitat de l’editor de Diario de Navarra.