La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha instat la Cadena Cope i Onda Cero a cessar l’emissió de publicitat de begudes alcohòliques superiors als 20 graus, després de detectar alguns anuncis que al seu parer “podrien associar el consum d’alcohol a la millora del rendiment físic, l’èxit social o la salut”, i que, per tant, infringeixen les limitacions de la Llei General de Comunicació Audiovisual.

Ambdues emissores tenen deu dies per cessar l’emissió d’aquest tipus de publicitat. L’incompliment del requeriment podria comportar l’obertura d’un procediment sancionador per infracció de caràcter greu, amb multes que van dels 50.001 als 100.000 euros.

Els anuncis de begudes alcohòliques de més de 20 graus estan prohibits a la televisió, però a la ràdio estan permesos sempre que respectin les següents limitacions: que no vagin dirigits als menors; que no fomentin el consum immoderat, i que no associïn el consum a la millora del rendiment físic, l’èxit social o la salut.  

En el cas de la Cadena Cope, la CNMC assenyala que la publicitat de begudes alcohòliques s’emet sobretot en les transmissions de partit de futbol, i assegura que alguns d’aquests anuncis poden infringir la normativa per “fomentar el consum immoderat, els comportaments nocius per a la salut i fins i tot associar el consum a l’èxit social”.

Quan a Onda Cero, els anuncis detectats també es van emetre durant la retransmissió de futbol, i Competència considera que “podrien fomentar el consum immoderat o comportaments nocius per a la salut”.