La cadena de televisió Intereconomía ha iniciat una campanya on demana als espectadors que la recolzin amb donacions econòmiques, per a la qual cosa facilita un número de compte bancari. La iniciativa, que recorre a proclames com “Un mitjà lliure i independent necessita espectadors compromesos” o “La llibertat no té preu”, s’està realitzant amb anuncis i ròtols durant els programes de la cadena, però també al diari La Gaceta, del mateix grup, i a les xarxes socials.

De fet, a Twitter, Intereconomía ha volgut aclarir que no té cap problema econòmic i que la campanya respon a la “necessitat d’implicar la societat en un projecte”.

“Quan el Govern ataca, multa, boicoteja o insulta Intereconomía, està insultant milions d’espanyols com vostès, que defensen la llibertat i la independència”, etziba l’anunci a La Gaceta.

De fet, la iniciatvia es va estrenar aquest dimarts, el mateix dia que es coneixia que l’Audiència Nacional ha declarat nul·la una sanció de 100.000 euros per un anunci promocional emès el 2009 que criticava el Dia de l’Orgull Gai amb el particular estil de la cadena. La multa la va imposar el Ministeri d’Indústria al setembre del 2010 a instàncies del CAC andalús.

Segons informa la cadena, la sentència nega que s’atemptés contra la dignitat del col·lectiu gai, assenyala que criticar un “concret acte festiu” no implica discriminació, i invoca a la prevalença de la “llibertat constitucional d’expressió”.