La fusió per absorció de La Sexta per part d’Antena 3 donarà com a resultat un nou grup que controlarà el 42% dels ingressos publicitaris de la televisió a l’Estat, xifra propera al 43,5% que acapara Mediaset. Davant d’aquest, el grup Inereconomía ja estaria preparant al·legacions per presentar-les davant la Comissió Nacional de la Competència quan aquesta obri una segona fase de l’expedient per estudiar si es contradiu amb la normativa.

Fonts de la cadena consultades per Voz Pópuli consideren que aquesta concentració consolidarà un duopoli en el mercat que suposarà una clara desavantatge per a les cadenes petites.

Fins ara, només l’Associació Espanyola d’Anunciants (AEA) havia advertit que presentaria al·legacions en contra de la fusió Antena 3-La Sexta. Segons l’entitat, aquesta “agreujarà la ja deteriorada competència” en el sector, cosa que tindria “nefastes” conseqüències.

Per a l’associació, la concentració del mercat en dos grups deixaria una situació “alarmant”, i s’acostaria “perillosament” al model italià, amb un 84,9% de concentració publicitària. A Alemània, segons l’AEA és del 77%, a França del 59,6%, i al Regne Unit del 66,4%.

Amb tot, com ja va passar amb l’absorció de Cuatro per part de Telecinco, amb més o menys pegues, el més previsible és que Competència acabi donant el vistiplau a l’operació.