Els tres primers mesos de l’any no han estat bons per a la recuperació publicitària als mitjans de tot l’Estat, però els ingressos obtinguts per internet han suavitzat els números generals. Així, segons un informe de Kantar Media i InfoAdex, durant el primer trimestre del 2001 la inversió publicitària ha caigut un 1% respecte al mateix període de l’any passat.

En termes positius, internet creix un 18,5%, la ràdio un 3,8% i la televisió un 0,9%. En negatiu trobem els diaris amb una caiguda del 10,2% i les revistes amb una baixada del 6,5%.

De fet, internet també es converteix en el principal motor publicitari a Alemanya (35,6%), Finlàndia (32,5%), Hongria (18,7%) i Itàlia (14,9%).

En el conjunt de mitjans, cal destacar l’increment publicitari a Rússia (31,3%), la Xina (17%), Dinamarca (10,5%) i Finlàndia (9,7%), mentre que les úniques caigudes es produeixen a Txèquia (-5,9%) i Itàlia (-3,2%), a banda d’Espanya.

Per mitjans, la televisió domina la pujada dels ingressos publicitaris a Rússia (37,6%), Eslovàquia (24,2%) i França (12,3%); mentre que la ràdio ho fa a la Xina (39%), Polònia (35,7%), Dinamarca (22,6%) i Txèquia (3,8%).

En canvi, la inversió als diaris pateix davallades importants a Txèquia (-11,3%), Eslovàquia (-10,4%), Hongria (-8,3%), Itàlia (-4,6%) i Polònia (-4,3%). Els únics increments remarcables es produeixen a Rússia (26,9%), Dinamarca (14,6%), la Xina (13%), Finlàndia (4,8%) i França (2,9%).