El mitjà digital és l’únic suport publicitari que creix sense pausa a l’Estat espanyol. Segons l’informe elaborat per l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i Price Waterhouse Cooper (PwC), en el primer semestre d’aquest any internet ha assolit 431,95 milions d’euros, un 14,4% més que durant el mateix període del 2010. La xifra suposa el 15,6% del volum d’inversió total, molt a prop del 16,8% obtingut per diaris, el segon en volum després de la televisió, que es situa en un 43,9%.

Segons va vaticinar el passat dimecres el president d’IAB Spain, Javier Navarro, durant la presentació de l’informe, internet superarà en volum d’inversió els diaris abans que s’acabi aquest 2011.

Les xifres publicitàries obtingudes pel mitjà digital a l’Estat es troben dins la mitjana europea, on entre el 2009 i el 2010 va suposar el 15,4% del total. Per tant, lluny dels països més avançats, on el volum és el 25%, però també dels més endarrerits, on no arriba al 5%.

Per sectors, la inversió a internet durant els primers sis mesos de l’any s’ha igualat: en search (enllaços patrocinats) va de 216,6 milions d’euros, un 10,4% més que durant els primers sis mesos del 2010, mentre que en display (formats gràfics) va ser de 215,4 milions d’euros, un 18,8% més.