La plataforma d’àudio iVoox ha estrenat Podcasters, un programa divulgatiu de producció pròpia orientat a consolidar la professió. Dirigit per Dani Caran, responsable de Casus Belli, en cada capítol es tractarà d’oferir als creadors consells i suggeriments per produir, difondre i monetitzar els seus pòdcasts.

Podcasters neix de la voluntat d’iVoox d’ajudar els podcàsters a millorar les estratègies de continguts i contribuir a la professionalització del sector. “En moltes ocasions la tasca del creador de contingut és molt solitària; és per això que amb Podcasters volem crear una comunitat i oferir materials on pugui recolzar-se per millorar el seu pòdcast, conèixer altres creadors i construir sinergies”, explica Laura Torner, responsable de màrqueting d’iVoox.

El llançament s’ha realitzat amb l’estrena de tres episodis introductoris dedicats a explicar els passos necessaris per crear un pòdcast. Les properes emissions tindran una periodicitat quinzenal, i comptaran amb la participació de podcàsters com Ana Mendoza (Crónicas de la calle Morgue), Rubén Galgo (Brandstocker), Alberto Martínez (Noviembre Nocturno), Marina Miller (Espabilismo Freelance) o David Arribas (Vis Ludica), que aportaran el seu testimoni i experiència.

Alguns dels temes que s’abordaran a partir del 13 de setembre són recomanacions per editar i produir els continguts; els aspectes importants a l’hora de construir la imatge de marca d’un pòdcast; com créixer en audiència i crear una comunitat des de zero; el pòdcast com a eina per construir un negoci i aconseguir leads, o les estratègies bàsiques per començar a monetitzar.