Kantar Media ha llançat un sistema oficial de mesurament de Twitter a l’Estat que monitoritza l’audiència de TV social en aquesta xarxa de microblogging. La nova plataforma, de nom Kantar Twitter TV Ratings (KTTR), mostra l’audiència social de programes, cadenes i l’afinitat de marques, i ofereix la possibilitat de veure el contingut de Twitter a temps real.

Més concretament, a través de la nova eina Instar Social, la plataforma integra el nombre de piulades i repiulades publicades abans, durant i després de les emissions d’un programa, així com la mitjana de tuits publicats per minut i el major volum de piulades per minut relacionats amb el programa en qüestió.

A més, també incorpora noves mètriques abans no disponibles en el mercat, com ara els autors únics (el nombre d’usuaris únics que piulen sobre programes de TV); l’audiència única (quantes persones han llegit els tuits), i les impressions (el nombre de vegades que una piulada ha estat vista).

Desenvolupat a partir de Tuitele

Les noves mètriques han estat desenvolupades conjuntament per Kantar Media i Twitter, com a part de l’aliança que van segellar l’octubre de 2013. Posteriorment, Kantar va comprar l’start-up catalana The Data Republic, pionera en l’anàlisi de TV social a l’Estat amb la creació de la plataforma Tuitele, sobre la qual s’ha desenvolupat Instar Social.

“El llançament del primer sistema de mesurament oficial de Twitter a Espanya ofereix a la indústria de la televisió un major coneixement sobre la participació de la seva audiència en els mitjans socials, com a complement del sistema de mesurament d’audiència de TV”, ha explicat Alberto de Pablo, director general de Kantar Media.

A més, el directiu destaca que, utilitzant Kantar Twitter TV Ratings, cadenes, agències i anunciants disposaran “d’un estàndard en el mercat per valorar millor la relació entre la televisió i Twitter”. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram