El grup Kantar ha publicat l’estudi Media Predictions 2019, el qual ofereix la seva visió sobre les principals tendències que transformaran l’ecosistema de mitjans, marques i agències el proper any. L’informe destaca 12 prediccions que al seu parer impactaran en les estratègies de mitjans, màrqueting digital i comunicació de les empreses:

  • L’analítica avançada i la intel·ligència artificial resoldran el problema del retorn d’inversió de l’online/offline en les estratègies de comunicació crossmedia.
  • La tecnologia activada per veu revolucionarà el procés creatiu i el màrqueting mix.
  • Les plataformes de xarxes socials a la Xina serviran com a model als professionals de màrqueting per desenvolupar experiències més creïbles i valuoses.
  • Les marques desenvoluparan noves experiències per als consumidors i aprendran a integrar-les i avaluar-les en l’entorn de la ‘internet del tot’.
  • Es començarà a prendre seriosament una representació correcta de les dones en la publicitat.
  • Amazon irromprà en el mercat publicitari per competir amb Google i Facebook al mateix nivell.
  • Els anuncis en vídeo començaran a desenvolupar la seva pròpia personalitat per deixar de ser una edició de l’anunci de televisió.
  • La gran pantalla estarà de tornada, més gran i millor que abans.
  • Els insights actitudinals i de comportament, combinats amb models predictius, faran que la compra programàtica sigui més àgil i encertada.
  • Les estratègies de màrqueting amb influencers donaran un gir per prioritzar la credibilitat sobre l’abast.
  • El compliment del Reglament general de protecció de dades (RGPD) donarà lloc a estratègies digitals i de dades cada vegada més sofisticades per millorar la segmentació.
  • La realitat augmentada començarà a configurar el consumer journey y l’experiència del client.

“L’ecosistema de mitjans es caracteritza per una constant evolució i innovació, però la velocitat d’adopció de tecnologies com la intel·ligència artificial serà sorprenent. La intel·ligència connectada es convertirà en la gran protagonista, així com la tecnologia activada per veu”, vaticina Eric Salama, CEO de Kantar.

“La forma de mesurar l’efectivitat dels diferents mitjans està evolucionant ràpidament i els professionals del sector han de treballar junts perquè els nostres clients puguin entendre l’impacte de les seves inversions. El màrqueting mai ha estat tan emocionant com ara”, afegeix.