L’empresa de mesurament d’audiències i la de microblogging han arribat a un acord per estendre a l’Estat l’aliança assolida a l’agost al Regne Unit, per la qual desenvoluparan un conjunt d’eines que combinaran les dades de la televisió social de Twitter amb l’experiència en investigació d’audiència televisiva de Kantar Media.

Amb les noves eines, que estaran disponibles el 2014, es busca donar suport a les cadenes a l’hora de programar els seus continguts i planificar les promocions de manera més eficaç, i ajudar els anunciants a integrar la informació de mitjans socials a la televisió de manera més comprensible dins la seva estratègia.

“Les televisions i els anunciants experimenten un fenomen creixent de major volum de soroll social relacionat amb la programació de televisió i amb els anuncis en els últims anys”, remarca Andy Brown, president de Kantar Media. “El nostre acord amb Twitter donarà a les televisions, agències i marques una visió més completa del comportament de l’audiència quan consumeix continguts televisius perquè puguin entendre millor i amplificar la fidelització social entorn als seus programes”, afegeix al respecte.

Per la seva part, el director d’operacions de Twitter, Ali Rowghani, assegura que la televisió i la xarxa de microblogging són mitjans “profundament complementaris”. “Els nostres usuaris volen utilitzar Twitter mentre estan connectats a la televisió per interactuar amb talent i participar en les converses socials en directe sobre TV. D’aquesta manera, Twitter s’ha convertit en un company en viu per a l’experiència de consum de TV de milions de persones a Espanya i tot el món”, remarca Rowghani.