Aquest any, l’Associació Catalana de Premsa Comarcal celebra el seu 35è aniversari. Per commemorar l’efemèride, ha endegat una campanya de comunicació a través dels mitjans associats que busca mostrar un relat dels fets més destacats que han succeït a Catalunya en aquests 35 anys a través de les portades d’aquestes publicacions. L’objectiu és explicar la història recent del país mitjançant la “transversalitat” que de la premsa comarcal.

Així doncs, els mitjans associats a l’ACPC publicaran un espai setmanal en què destacarà la reproducció de les portades escollides, que narren fets com la mort de Salvador Dalí (Hora Nova, gener 1989), l’alliberament de la farmacèutica d’Olot (La Comarca d’Olot, març 1994), l’estrena de l’AVE Madrid-Lleida (Segre, octubre 2003), els atemptats de l’11-S (El Francolí, octubre 2001) o els incendis de l’Empordà (Setmanari de l’Alt Empordà, juliol 2012).

El tret de sortida de la campanya s’ha donat amb la publicació per part de tots els mitjans associats d’una pàgina que explica en xifres què representa el conjunt de la premsa comarcal a Catalunya: un model de comunicació que reuneix 137 publicacions (102 en format paper i 35 en digital) on hi treballen 836 persones, el 74% d’elles a la redacció.

L’any 2014, aquestes publicacions van tenir una difusió de 10.253.424 exemplars (el 54% per subscripció i el 33% per venda al quiosc), i en conjunt van generar uns ingressos de 26,3 milions, (el 59% via publicitat i el 36% per vendes). A més, el format paper compta amb més de 524.000 lectors, mentre que les edicions digitals disposen d’1,2 milions d’usuaris únics mensuals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram