Cambrils va acollir el passat divendres la 16a assemblea de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), marcada per la situació que travessa el sector i amb la mirada posada en el futur.

Durant la trobada, l’ACPG va defensar la tasca de la premsa gratuïta i de proximitat, i es va mostrar disposada a liderar el procés de recuperació dels mitjans. Per fer-ho, es planteja actuar amb criteris de patronal dels mitjans associats: treballar al servei de les empreses de comunicació; actuar en defensa de tots els mèdia del sector; potenciar el rigor i la professionalitat, i impulsar accions en benefici del conjunt dels mitjans.

Aposta per la creació d’una Federació d’associacions

Una les accions que pretén l’ACPG és “reforçar” la seva relació amb les altres associacions de premsa catalanes mitjançant la creació d’una federació o club d’editors per crear sinergies, optimitzar recursos i treballar pel bé comú.

A més, l’Associació actuarà amb una estratègia “en obert” per al conjunt de mitjans, com ja ha fet en el banc de continguts de cultura popular o la realització d’un butlletí setmanal que s’adreça a tots els professionals de la premsa, la comunicació, la publicitat i el màrqueting.

L’ACPG entén que, el nou mapa de mitjans més obert, plural i fragmentat que sorgeixi de l’actual situació és una oportunitat per als mitjans de proximitat que siguin líders al seu territori i informin bé als seus lectors.