L’Associació d’Editors de Diaris d’Espanya ha posat en marxa una campanya per posar en valor la premsa i sensibilitzar l’opinió pública sobre el seu paper com a “mitjà total” i font d’informació “seriosa i rigorosa”. La iniciativa es podrà veure durant les properes en les capçaleres associades a l’AEDE i a les xarxes socials.

La campanya porta com a lema l’etiqueta #elpapeldelapremsa i difon diversos missatges: “La majoria de les notícies que t’arriben per les xarxes socials procedeixen de la premsa. La resta no sempre són fiables”, diu un. “Que en set anys hàgim passat de 12 a 17 milions de lectors de diaris és una bona notícia”, diu un altre. “Som capaços d’arribar a qualsevol lloc en qualsevol moment, 24 hores al dia, 365 dies a l’any”, assenyala un tercer.

“Cal donar-li valor a un negoci que necessita una gran inversió en personal i tecnologia que costa molt monetitzar, perquè es consumeix més informació que mai però també es paga per ella menys que mai”, expliquen les fonts de l’AEDE a Servimedia.