La segona onada del 2013 del Baròmetre  del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) indica que els diaris llegits amb més freqüència a Catalunya continuen sent La Vanguardia i El Periódico, però en tercer lloc s’estrena l’Ara, que d’aquesta manera supera El País.

Des de que va néixer el 28 de novembre del 2010, el creixement de l’Ara al Baròmetre del CEO ha estat constant. Va debutar en la primera onada del 2011 escollit per 2,8% dels enquestats, per darrere dels aleshores independents Avui (4,1%) i El Punt (2,9). Però a la segona remesa d’aquell any ja els va superar amb un 4,8% de lectors (les capçaleres d’Hermes van registrar 3,3 i 2,7%, respectivament).

En la tercera onada del 2011, ja amb la fusió de l’Avui i El Punt, la unificada capçalera d’Hermes va fer un 6,1%, superant l’Ara, que va baixar fins al 4%. En la segona remesa del 2012, però, l’Ara ja va superar El Punt Avui, tot i que per molt poc (van marcar 5,1 i 5%, respectivament), i després se’n va anar distanciant al mateix temps que s’acostava al diari de Prisa. Finalment, en aquesta segona onada del 2013, l’Ara, amb un 9,6% de preferències, també ha superat El País, que registra un 8%.

Resultats de la segona onada del 2013

Segons les dades del CEO, el diari preferit pels catalans a l’hora d’informar-se és és La Vanguardia, triat per un 34,3% dels enquestats (un 19,6% en català i un 14,7% en castellà), que puja una dècima respecte la primera onada del 2013. La segueix El Periódico, amb un 21,3% (11,3% en català i 10% en castellà), 4,2 punts menys.

Després de l’Ara (amb 9,6%, guanya 2,6 punts) i El País (amb un 8% en cau 3,5), els enquestats opten per El Punt Avui, escollit pel 7,1% (puja 2,4 punts); El Mundo, amb el 2,2% (+ 1,1); Segre, el 2% (-0,1), i Diari de Tarragona, amb un 1,9% (-0,4).