El periodisme digital dóna diners, ja que és un dels principals suports destinataris de la inversió en publicitat online dels anunciants a l’Estat. Així ho assegura l’Associació Espanyola de Mitjans de Comunicació Online (MediosOn), entitat que aglutina una quinzena de grups de comunicació com ara Zeta, Godó, Antena 3, Prensa Ibérica, Prisa o Unidad Editorial.

El director de l’associació, Juanjo Amorín, manté en una entrevista amb l’agència Efe que els mitjans són grans dipositaris de la publicitat a internet perquè produeixen continguts de qualitat i, sobretot, ofereixen credibilitat. Un valor afegit que fa, segons Amorín, que la publicitat als mitjans digitals sigui més efectiva per als anunciants que en d’altres suports.

Amorín explica que al voltant del 55% de la inversió publicitària a la xarxa es fa a través dels buscadors, i el 45% restant se l’emporten la resta de suports, entre els que s’hi troben els mitjans de comunicació, però també les descàrregues, el correu electrònic o les xarxes socials. I a l’Estat, els mitjans de comunicació són un dels productes més consumits a internet, segons el director de MediosOn.

Per Amorín, un dels punts forts dels mitjans digitals és la seva “capacitat d’innovar”, ja que les empreses de comunicació “han apostat pels seus mitjans digitals i estan completament bolcades aquests darrers cinc anys per estar a l’última”. Per il·lustrar-ho, diu Amorín, els mitjans sempre intenten adaptar-se a les novetats del sector, ja siguin els telèfons intel·ligents o les tablets.

Pel que fa a les mancances, el director de l’Associació de Mitjans ‘Online’ cita la necessitat d’innovar la fórmula periodística que permeti arribar a un nombre més gran de persones i diferenciar entre la publicitat de qualitat, i la que no ho és.

Sobre el futur del sector, Amorín opina que els mitjans han de tendir a la multiplataforma i a oferir serveis i productes allí on ho vulguin les audiències. Declina dir quants anys de vida li queden a la premsa en paper i es limita a assegurar que, d’aquí a 15 anys, la realitat de la premsa escrita serà molt diferent a l’actual.