Mediapro té els drets televisius de l’Athletic Club de Bilbao fins a aquest 30 de juny, i a partir de l’1 de juliol és Prisa TV la que ha adquirit els drets fins al juny del 2015. I és en aquest marc que s’ha d’enquadrar el conflicte fet públic aquest dimarts entre el club de futbol basc i la productora catalana.

El president de l’Athletic, Josu Urrutia, va assegurar que Mediapro deu 7 milions d’euros al club pels drets televisius, els quals, si es segueixen allargant els terminis, arribaran als 10 milions. Per això, Urrutia va advertir que, si segueix sense cobrar, es prendran les mesures oportunes perquè Mediapro pagui el que deu.

La resposta de la productora catalana no es va fer esperar, i va acusar l’Athletic d’haver estat “incomplint vàries clàusules” del contracte que tenen ambdues parts. “Durant més d’un any, Mediapro ha reclamat, reiteradament, a l’Athletic Club el compliment de les seves obligacions contractuals. Aquestes reclamacions no han estat ateses”, va assegurar en un comunicat on no s’especificava quin era l’incompliment.

Finalment, la productora va avisar que, després de la darrera reunió entre les parts, ara espera que els dirigents del club basc “recapacitin i compleixin” amb les obligacions establertes en el contracte, perquè en cas contrari “actuarà en conseqüència”.

Cal recordar que, al març, Mediapro i l’altre club basc de la primera divisió, la Reial Societat, es van interposar sengles demandes entre acusacions d’incompliment de contracte i impagament, respectivament. En aquell cas, però, la productora catalana acusava el club de Sant Sebastià d’haver venut els seus drets televisius a Prisa per a les temporades 2013-2014 i 2014-2015, quan segons ella estaven inclosos en el contracte en vigor.