Els dies 22 i 23 de maig, Granollers acull el Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), en una 14a edició que, com la de l’any passat, està marcada per la crisi. En aquest escenari, i sota el lema Noves perspectives, noves solucions, enguany el MAC es presenta com a “punt de trobada de referència àgil i dinàmic que permeti accedir a informació útil per desenvolupar la professió d’una manera més competitiva”.

Els organitzadors del mercat entenen la competitivitat com la capacitació dels professionals de sector; l’optimització de les eines tecnològiques, i la potenciació del talent i la creativitat en la generació i distribució de continguts. “Aquests aspectes configuren un marc d’actuació que permeten fixar uns equilibris de rendibilitat i la implementació de models sostenibles a mig i llarg termini”, asseguren.

Novetats

En aquesta edició, el mercat oferirà el primer dia (el 22 de maig, el Pre-MAC) un espai de formació i reciclatge per a professionals i/o estudiants de l’àmbit audiovisual i les indústries creatives. El segon dia (23 de maig), el certamen serà el punt de trobada per a directors i professionals dels mitjans catalans i productors audiovisuals.

Una altra novetat d’aquest 2013 és la posada en marxa de l’Observatori MAC, una eina virtual que estarà en funcionament durant tot l’any amb la finalitat d’oferir informació útil al sector.