La crisi marca la 13a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), que té lloc aquest dimecres i dijous a Granollers. Segons el gerent del certamen, Josep Maria Codina, la crisi del sector permet que l’Audiovisual MAC es presenti “més útil” per als mitjans locals i de proximitat. En total hi participaran 29 empreses privades i 22 organismes i entitats del sector.

L’edició d’enguany del Mercat no ha estat aliena a les retallades, i ha hagut de passar amb un pressupost és de 205.000 euros, un 25% menys que els 272.000 de l’anterior edició: l’aportació de la Diputació ha disminuït un 10%; la de la Generalitat, un 14,3%, i els patrocinadors privats s’han reduït un 28%.

Per quadrar els números, el certamen professional es concentra en un únic espai de la fàbrica Roca Umbert, ha retallat les despeses en infraestructures un 22%, i ha reduït el personal un 19%.

Novetats

Tot i la rebaixa pressupostària, el 13è Audiovisual MAC presenta diverses novetats. La primera, la Sala Tecnològica, un espai on s’hi realitzaran breus presentacions de curta durada sobre productes innovadors obert a totes les empreses, s’exposin o no a la fira.

Vinculat a aquest nou espai també s’estrena el premi ID-MAC, pensat per a emprenedors del sector audiovisual que comptin amb un projecte innovador. El guardó consta de dues categories, tecnologia i contingut, i el guanyador de cadascuna rebrà 3.000 euros per finançar el projecte i una estada gratuïta d’un any al viver d’empreses CIDAG (valorat en més de 4.000 euros).

L’Audiovisual MAC 2012 també presenta un altre nou guardó, l’E-Pilots, destinat als alumnes d’escoles audiovisuals i als nous creadors. Consisteix en la presentació de peces promocionals teaser o tràilers que s’inclouran en la plataforma de micromecenatge MAC 2.0.

Pel que fa al programa de ponències, enguany es tractaran temes com ara les audiències; les xarxes socials i els mitjans, i els continguts audiovisuals per a aplicacions i models d’explotació.