En la primera jornada del Sitges Next, el passat divendres, els impulsors del col·lectiu multidisciplinari Cocolab van explicar que treballen en projectes per compartir, inspirar tercers i inspirar-se ells mateixos. I aquest clima de compartir creativitat va ser el que va regnar durant l’edició zero d’aquest Festival Internacional d’Innovació en Comunicació i New Media.

Al llarg dels dos dies del nou certamen, els diferents ponents van exposar els diferents projectes, experiències, processos, tècniques, idees, metodologies i dinàmiques de treball amb un públic que havia exhaurit les entrades per amarar-se de nous llenguatges en comunicació, una tasca que continuava entre conferències.

D’aquesta manera, el certamen assolia un dels seus objectius: esdevenir un punt de trobada i estímul de creatius i professionals per impulsar un espai en comú on compartir les últimes tendències en comunicació, new media, publicitat, disseny i noves tecnologies.

En la inauguració, el director de Sitges Next, Xavier Duran, va destacar “la importància de reconèixer la tasca dels creatius, a la vegada que es recupera un festival per a Catalunya”. L’edició pilot, amb un pressupost de 75.000 euros, s’ha plantejat com a punt de partida per marcar la línia a desenvolupar els propers anys. 

El nou festival és una iniciativa de l’Ajuntament de Sitges i del Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i per vehicular-lo s’ha aprofitat la infraestructura de la Fundació Sitges – Festival Internacional de Cinema de Catalunya, on estan representades ambdues institucions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram