El grup Novodistribuciones, que oferia 75 cèntims per articles publicitaris de 800 caràcters, estudia si emprèn accions legals contra la periodista que va destapar el cas, Azahara Cano, i l’Associació de la Premsa de Madrid, que va impulsar l’etiqueta #gratisnotrabajo a Twitter per protestar.

L’empresa creu que l’APM no va “obrar adequadament” i va “pecar de sensacionalisme i de manca de professionalitat i rigor periodístic” al  fer-se ressò de la notícia, i l’acusa de no mantenir cap contacte amb Novodistribuciones ni de contrastar la informació.

“S’està valorant l’impacte d’aquest fet i s’estudiarà el cas per considerar la tramitació formal d’un litigi tant contra els responsables de la difusió com a la persona originària que està llançant missatges negatius i danyant la imatge corporativa de Novodistribuciones.com”, avisa l’empresa al seu web.

El grup argumenta que als candidats no se’ls demanava estudis de periodisme, tot i que es valoraria, i que davant la “poca o inexistent titulació” que poguessin presentar les candidatures, s’oferia 0,75 euros per article. A més. diu que existia una clàusula en el contracte amb els escollits, que treballarien com a freelance, on s’explicava que es bonificaria periòdicament aquells que tinguessin una “major puntuació”.

Segons Novodistribuciones, l’oferta estava pensada perquè no es veiés com per “passar l’estona i treure una mica de diners des de casa”, sinó per “dedicar-s’hi de ple”. Així, assegura que la seva idea d’obrir les portes a un ventall més ampli i multidisciplinar de candidats “sembla no haver estat o ben entesa o ben explicada”, motiu pel qual lamenta el “malentès”.