L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) ha posat en marxa l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC). Per presentar la iniciativa, divendres al matí organitza la jornada Dissenyant eines per mesurar l’audiència digital a Catalunya, conjuntament amb el Consell de l’Audiovisual i el Departament de la Presidència. L’activitat tindrà lloc al Palau Robert de Barcelona.

L’objectiu de la sessió és reflexionar sobre les eines de mesura de l’audiència dels mitjans i serveis de comunicació audiovisuals, en un present connectat en el qual els continguts es consumeixen en qualsevol moment i per dispositius diversos.

La jornada compta amb dues taules de debat. La primera, titulada Reptes per conèixer el consum dels mitjans de comunicació a Catalunya (9.30 h), comptarà amb la participació de Jordi Català, cap d’anàlisi i explotació d’audiències de la CCMA; Josep Ritort, secretari general de l’AMIC; Oriol Jara, membre del Clúster Audiovisual de Catalunya; i Karma Peiró, directora de NacióDigital Moderador; amb moderació de Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat.

La segona taula duu per títol Propostes per mesurar una audiència cada vegada més disseminada i granulada (11.15 h), amb Javier Callejo, professor de Sociologia de la Comunicació de la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED); Fernando Santiago, director tècnic de l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació; i Jordi Gilabert, CEO de Konodrac; amb Salvador Alsius, vicepresident del CAC, com a moderador.

Posteriorment, Amparo Huertas, directora de l’InCom-UAB procedirà a presentar en societat l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (12.30 h). L’OCC és un projecte digital adreçat al sector acadèmic i professional que té com a objectiu contribuir en l’anàlisi i coneixement del sector de la comunicació a Catalunya.