Les dificultats de la premsa de proximitat fan que els mitjans hagin de trobar noves fórmules per finançar-se i garantir la seva supervivència, i una de les que més s’està estenent és la de demanar la implicació dels lectors. És el cas del setmanari gratuït gracienc, que ha endegat la campanya T’imagines Gràcia sense L’Independent? dirigida a veïns, entitats i comerciants del barri.

A més, la publicació editada per DeBarris ha obert a les seves pàgines un Espai d’amics de L’Independent on queda constància de les aportacions realitzades amb el nom i la foto dels donants. Si són superiors als 50 euros, a més es regala el llibre Viure Gràcia, i a partir de 100 euros també s’ofereix una samarreta. Per a les entitats, les aportacions a partir de 100 euros suposen una subscripció destacada i la publicació del logotip.

L’Independent de Gràcia és una de les dues publicacions de referència del barri juntament amb Línia Gràcia, del Grup Comunicació 21.