Portada de L'Independent de Gràcia de l'agost. El setmanari L’Independent de Gràcia ha fet una crida a associar-se al mitjà per tal de garantir la seva supervivència davant les dificultats econòmiques que travessa. La demanda s’acompanyarà d’una campanya de micromecenatge per finançar els nous projectes: renovar el disseny de l’edició impresa, actualitzar la digital, i obrir una botiga al carrer de la Perla.  

Amb aquestes accions la publicació vol posar el projecte “al dia” per obrir-se a nous sectors i aconseguir el necessari augment de socis i també d’ingressos publicitaris per sobreviure.

Retribucions impagades als redactors

L’Independent, que al març va iniciar una nova etapa guiada per una nova editora, en els tres primers mesos de 2014 ha registrat un dèficit d’explotació de 7.000 euros, als quals cal sumar sis mesos de retribucions pendents dels redactors i del director del setmanari, segons explica el mitjà.  

En aquests nou mesos, la publicació ha obtingut uns ingressos publicitaris de 37.112 euros, un 3,38% més que els 35.897 registrats durant el mateix període de 2013. Es tracta, però, de la segona dada més baixa dels darrers deu anys, molt allunyada dels 85.315 euros de 2007, el seu màxim històric.

Unes xifres insuficients per tirar endavant sense una major aportació dels lectors. Així doncs, L’Independent s’ha proposat assolir una base estable de 200 socis (actualment són una setantena) per garantir uns ingressos anuals nets de 24.000 euros (la quota mensual és de 10 euros). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram