El nombre de treballadors que es dediquen a l’edició de llibres, periòdics, revistes i altres productes editorials impresos ha caigut un 23,9% entre el 2008 i el 2010 a Catalunya, segons una anàlisi realitzada pel centre tecnològic Barcelona Media (BM) amb dades de l’Observatori de Treball. Aquest retrocés és similar a l’experimentat pel sector de la construcció, que en el mateix període ha caigut un 24,7%.

En ràdio i televisió, el descens de l’ocupació ha estat de l’1%, però en les activitats de cinematografia, vídeo, programes de televisió, enregistrament de so i edició musical la caiguda és del 9,6%.

Puguen els treballadors de serveis d’informació

En canvi, els treballadors dedicats a serveis d’informació –agrupats bàsicament en el processament de dades, portals web i hostatge– han crescut un 33,2% entre el 2008 i el 2010. També ha incrementat el 8,9% el nombre de treballadors en serveis de tecnologies de la informació, i el 12,4% en el camp del disseny especialitzat, la traducció i la fotografia i altres serveis professionals, científics i tècnics.

En termes generals, del conjunt de les activitats econòmiques de Catalunya, l’ocupació ha disminuït el 5,9% del 2008 al 2010.

Aprofitar les oportunitats

Per a Barcelona Media, Catalunya és un dels territoris on el sector dels mèdia és “capdavanter” entre les indústries que generen coneixement. Per això, considera que la tendència dels llocs de treball mostra fins a quin punt la societat de la informació i les innovacions tecnològiques estan provocant canvis profunds en el teixit productiu de l’economia catalana.

Davant d’aquest escenari, BM constata “la necessitat d’apostar per la recerca i la innovació” en els camps de la informació, la comunicació i la cultura, amb l’objectiu “d’aprofitar les oportunitats” que es deriven del canvi de paradigma actual.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram