L’ús de la llengua catalana a la xarxa continua amb el seu creixement anual, però el 2018 ho ha fet més lentament que mai, segons el baròmetre impulsat el 2002 per WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics), el qual analitza la presència del català als webs de grans empreses i organitzacions radicades a Catalunya o que hi ofereixen els seus productes i serveis.

El 2018 s’ha tancat amb un nou màxim històric malgrat la desacceleració, amb un 65,50% de mitjana d’ús del català a internet al desembre. Aquest percentatge suposa un augment interanual de 21 dècimes respecte al 2017, el més baix des de que es va posar en marxa aquest baròmetre. A banda, en l’any que acabem de deixar enrere s’ha registrat una mitjana del 65,38% en l’ús de la llengua catalana a la xarxa, només 19 dècimes més que al 2017, i també suposa l’increment més petit des de que s’analitzen les dades.

La salut del català a internet varia depenent del sector (WICCAC n’analitza 35). A 31 de desembre de 2018, l’àmbit de diaris, revistes, agències i digitals registrava un ús de la llengua catalana del 75,29% (un retrocés de 2,73 en comparació al 2017), mentre que en el de ràdio, televisió, grups de comunicació i productores era del 71,70% (+1,89). Per la seva part, al sector informàtica, internet i TIC el percentatge era del 63,45% (+0,37), i al de telecomunicacions, electrònica, telefonia mòbil i tecnologia del 43,75% (repeteix resultat).

Segons el baròmetre de WICCAC, només hi ha dues categories que continuen amb un percentatge del 100%, la d’universitats i la de teatre i dansa. Per la seva part, l’àmbit que registra un percentatge de l’ús del català més baix als seus webs segueix sent el d’automòbils i motocicletes, amb el 4,88% (el mateix que el 2017).