L’ús del català a la xarxa segueix creixent poc a poc però sense pausa, segons el baròmetre impulsat el 2002 per WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics), el qual analitza la presència de la llengua als webs de grans empreses i organitzacions radicades a Catalunya o que hi ofereixen els seus productes i serveis.

Des dels inicis, el percentatge mitjà d’ús de la llengua catalana a internet ha anat creixent mes a mes (amb alguna lleu caiguda puntual), passant del 40,71% de l’agost de 2002 al 65,02% assolit el desembre de 2016, fins ara la seva xifra més alta, superant per primer cop el topall del 65%. En total, l’any que acabem de deixar enrere ha registrat una mitjana del 64,64% en l’ús del català a la xarxa, quan el 2015 va ser del 63,88%.

La salut del català a internet varia segons del sector (WICCAC n’analitza 35). Així, per exemple, a 31 de desembre de 2016, l’àmbit de diaris, revistes, agències i digitals registra un ús de la llengua catalana del 78,02% (puja 1,55 punts respecte fa un any), mentre que en el de ràdio, televisió, grups de comunicació i productores és del 69,81% (+1,29). Per la seva part, el sector informàtica, internet i TIC cau fins al 61,93% (-1,8), i el de telecomunicacions, electrònica, telefonia mòbil i tecnologia creix fins al 43,75% (+2,45).

Segons el baròmetre de WICCAC, només hi ha dos sectors on el percentatge és del 100%, el d’universitats i el de teatre i dansa. Per la seva part, el que registra un percentatge de l’ús del català més baix als seus webs segueix sent el d’automòbils i motocicletes, amb el 6,10% (15 dècimes menys que el 2015).