La segona onada de 2022 de l’Estudi General de Mitjans constata de nou la caiguda en l’audiència global dels diaris impresos a tot l’Estat, malgrat s’observa una desacceleració. El conjunt de capçaleres registra 5.621.000 lectors diaris de mitjana, una reducció del 2% respecte dels  5.736.000 del segon EGM de 2021.

De fet, després de dos anys en què pràcticament tots els diaris han anat perdent audiència, en aquesta onada hi ha algunes capçaleres que comencen a recuperar-la: La Voz de Galicia, El Correo, El Diario Vasco, Faro de Vigo, Última Hora, Información, El Norte de Castilla, La Verdad i Diario de Mallorca.

Els deu primers llocs del rànquing els ocupen El País, amb 761.000 lectors diaris de mitjana (–34.000), seguit d’El Mundo, amb 438.000 (–73.000); La Vanguardia, amb 375.000 (–51.000); ABC, 359.000 (–25.000); La Voz de Galicia, 338.000 (+23.000); El Correo, 271.000 (+30.000); El Periódico de Catalunya, 187.000 (–31.000); El Diario Vasco, 149.000 (+21.000); La Nueva España, 147.000 (–19.000), i Heraldo de Aragón, 145.000 (–10.000).

Els únics canvis en les deu primeres posicions de la segona onada de l’EGM respecte de fa un any són l’entrada d’El Diario Vasco, que puja de l’onzè lloc al vuitè a costa de La Razón, que surt.

A continuació del Top 10 hi ha La Razón, amb 141.000 usuaris únics (–8.000); Faro de Vigo, amb 137.000 (+31.000); Última Hora, 126.000 (+17.000); Diario de Navarra, 102.000 (–1.000); Levante-EMV, 97.000 (–13.000); Información, 88.000 (+4.000); Ideal, amb 86.000 (–28.000); El Norte de Castilla, 83.000 (+16.000); La Verdad, 79.000 (+7.000); Diario de Mallorca, 75.000 (+15.000); El Diario Montañés, 74.000 (–24.000); El Comercio, 71.000 (–35.000); El Punt Avui, 69.000 (–3.000); Ara, 66.000 (–5.000); Sur, 65.000 (–7.000); El Progreso, 63.000 (–5.000), i Las Provincias, amb 58.000 usuaris (–22.000).

El treball de camp de la segona onada de 2022 de l’EGM es va realitzar entre el 30 de març i el 14 de juny.