De dijous a dissabte se celebra la vuitena edició de la Catosfera, el punt de trobada de la internet catalana, establerta a Girona des de l’any passat. Durant els tres dies s’han programat més de 20 activitats i xerrades al Centre Cultural La Mercè. En aquesta edició, s’ha reduït considerablement el format habitual de taules rodones i s’ha substituït per ponències curtes a càrrec d’una sola persona. L’objectiu és configurar un mapa global del panorama actual de la internet i la comunicació.

La ponència inaugural, dijous a les 20 h, duu el mateix títol que les jornades, La internet de les persones, i compta amb la participació de Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i de mitjans digitals de la CCMA; Genís Roca, president de la consultora Roca&Salvatella; Josep M. Ganyet, enginyer informàtic i professor de la UPF, i Mariola Dinarès, conductora de Popap de Catalunya Ràdio. La ponència centrarà la mirada en la funció social i democratitzadora de la xarxa.

Divendres, a les 9.30 h, se celebrarà la primera edició de la Catosfera.edu, una iniciativa divulgativa adreçada als estudiants de secundària dels instituts de Girona dirigida per dos experts en TIC, Quico Domingo i Josep M. Ganyet, que parlaran d’usos creatius de la tecnologia enfocats als adolescents.

Divendres, a les 19.30 h, el Grup de Periodistes Ramon Barnils coordinarà el debat Masclisme i clickbaiting: els perills de fer-ho tot per acumular visites, que comptarà amb la participació de Karma Peiró, directora de Nació Digital; Gemma Aguilera, periodista d’elMón; Berta Florés, membre del col·lectiu #OnSónLesDones, i Sílvia Barroso, subdirectora del diari ARA. Les quatre intercanviaran opinions sobre una de les tendències de periodisme digital que genera més polèmica.

Durant tot el dissabte serà el torn de les ponències-retrat. Al matí, amb Wallapop: com adquirir clients en la nova era digitalGemma Escribano, directora de màrqueting de Wallapop (10.30 h); El model AirbnbAndreu Castellano, director de comunicació d’Airbnb Espanya i Portugal (10.50 h); Canals per construir la marca d’una start-up: el cas de WaynaboxDaniel Romy, director d’inversions a Media Digital Ventures (11.10 h); El màrqueting d’influencers i el nou rol dels usuaris com a prescriptors de les marquesRicard Castellet, CCO a BeRepublic (11.45 h); Últimes notícies sobre estratègia digitalXevi Montoya, soci de PlayBrand (12.05 h); Estratègies digitals per a tothom: start-ups, PIMES i grans marquesAnna Codina, directora d’ElGiroscopi (12.25 h); La conversa política a les xarxes: experiències d’anàlisi Big Data 2015-2016Marc Argemí, soci director de Sibilare i professor a la UIC (13 h); Cogovernar per a l’experiència del ciutadàJordi Graells, director general d’Atenció Ciutadana de la Generalitat (13.20 h), i Efecte viralDolors Boatella, creativa (13.40 h).

A la tarda les ponències continuen amb El perquè de la inseguretat a internetJordi Iparraguirre, vicedegà d’Informàtics de Catalunya (16 h); Anàlisi de xarxes socials amb finalitats d’investigació: riscos i abusos en l’ús dels perfils a internetVicente Aguilera, d’Internet Security Auditors (16.20 h); Seguretat digital i pràctica periodísticaJordi Borràs, il·lustrador i fotoperiodista (16.40 h); La literatura catalana en xarxa i a la xarxaLaura Borràs, directora de la Institució de les Lletres Catalanes (17.15 h); 14 apunts sobre Catorze, el meu forn de paEva Piquer, editora de Catorze (17.35 h); El conte que conta i comptaFrancesc Canosa, periodista, escriptor i professor de comunicació (17.55 h); Comunicació política sense dir ni muPatrycia Centeno, periodista i assessora d’estètica política (18.30 h); L’humor com a canal de reflexióJoan Ferrús, redactor en cap d’El Jueves (18.50 h), i Tot és èpicJair Domínguez, guionista i escriptor (19.10 h).