El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat el pla de cobertura de la campanya a les eleccions al Congrés i al Senat del 28 d’abril. El document estableix les pautes a seguir durant la campanya electoral als espais informatius de TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals.

La CCMA defensa que la informació electoral “s’ha d’elaborar i difondre amb els mateixos criteris professionals amb què ja es fa la informació política diària: selecció de les notícies en funció de l’interès informatiu, i respectant els principis de pluralitat política i social, proporcionalitat i neutralitat informativa”.

Proporcionalitat ponderada

Com en els darrers comicis, la Corporació proposa aplicar una “proporcionalitat ponderada” en la cobertura de la campanya, perquè entén que és “una manera molt més flexible i respectuosa amb el dret a la informació”. Amb tot, per garantir el principi de proporcionalitat establert en la Llei electoral, farà un seguiment diari dels temps d’emissió de les informacions sobre cadascuna de les formacions.

La CCMA també preveu donar veu a les candidatures que no van tenir representació parlamentària en les darreres eleccions però que tinguin reconeguda la condició de “grup polític significatiu”. En tot cas, la seva cobertura no serà igual a la de les candidatures que sí van aconseguir representació.

El pla assenyala que es realitzarà una cobertura àmplia de la campanya electoral i en horaris de màxima audiència. A més, estableix que Els matins de TV3 i El matí de Catalunya Ràdio faran entrevistes als candidats de les forces que van obtenir representació en les anteriors eleccions al Congrés: Ciutadans, En Comú Podem, Esquerra, Junts per Catalunya, PP i PSC. La CCMA també organitzarà un debat electoral a sis el 24 d’abril a la nit que s’emetrà simultàniament a TV3, Catalunya Ràdio i mitjans digitals.