El risc que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals tanqui l’exercici amb dèficit s’accentua conforme avança l’any. La direcció preveu ingressar 9 milions d’euros menys dels pressupostats inicialment per al 2017 a causa de la fluctuació dels mercats publicitaris i de la competència del duopoli Mediaset-Atresmedia, segons va assenyalar la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach, en la sessió de control parlamentària del passat divendres.

En paral·lel, la CCMA s’enfronta al “risc de desequilibri pressupostari” que genera el no retorn dels imports d’IVA previstos, arran del nou canvi de criteri de l’Agència Tributària. Uns impagaments que a finals d’any sumarien 12 milions d’euros. Tot plegat deixa una situació “molt preocupant” segons Llorach.

Increment de l’aportació pública

En la seva compareixença, la presidenta en funcions va advertir que la CCMA “difícilment” pot assumir una caiguda d’ingressos publicitaris com aquesta amb un pressupost com l’actual. Per això, va demanar més aportacions públiques de cara als propers exercicis, una petició que enllaça amb la negociació del contracte programa que han de mantenir Govern i CCMA.

Per altra banda, Núria Llorach va anunciar que la Corporació havia rebut una aportació extraordinària de 3,5 milions d’euros per part de la Generalitat destinats a la programació de TV3, els quals han permès estrenar nous espais com Està passant i Preguntes freqüents. La vicepresidenta va explicar que la mesura havia estat “molt ben rebuda” pel seu director, Vicent Sanchis, ja que ha permès “reforçar els continguts audiovisuals per competir dignament i amb bons resultats”.