El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha creat per primer cop una direcció corporativa de comercial i màrqueting que integra les diferents àrees dels mitjans de la CCMA en aquests àmbits. El seu primer director és Carles Manteca, fins ara cap d’antena i programació de Televisió de Catalunya. 

La nova direcció corporativa passa a formar part del comitè de direcció de la Corporació, guanyant múscul per afrontar els “nous reptes de posicionament estratègic” en els àmbits de televisió, ràdio i mitjans digitals.

Nou model de gestió

Fins ara, els departaments comercials i màrqueting de TV3 i Catalunya Ràdio depenien de la direcció d’Estratègia Corporativa, creada el juny de 2012, quan ja es va escometre una reestructuració directiva. Ara, amb el canvi, també es busca simplificar l’organització i agilitzar la presa de decisions. Encara està per veure, però, com s’estructurarà la nova direcció corporativa per sota de Manteca.

Amb la seva creació, la Corporació vol impulsar un nou model de gestió de la publicitat i de la imatge de les marques que “reforci la competitivitat” de TV3 i Catalunya Ràdio i en “potenciï les sinergies”. La CCMA remarca que, en la conjuntura actual, la potenciació de l’àrea comercial i la maximització dels ingressos “esdevenen prioritats” en la gestió de cara a garantir la viabilitat de l’ens i la sostenibilitat del model.

L’ens destaca l’experiència de Manteca  en diversos camps: ha estat cap de programació i serveis interactius de TVC i, en els inicis de la cadena, responsable d’investigació i audiències. Després d’uns anys a l’empresa privada, es va reincorporar a la cadena el 2008 com a cap d’antena i programació. A banda, també havia estat responsable de màrqueting i comunicació corporatiu.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram