De gener a maig, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha ingressat un 10% en publicitat del que tenia pressupostat, segons ha reconegut aquest divendres el director general de l’ens, Ramon Mateu, davant la comissió de control del Parlament.

Mateu ha assenyalat els tres factors que el president de la CCMA, Enric Marín, ja va apuntar en una entrevista a Comunicació 21: la caiguda d’ingressos provinents de la FORTA (un 20% del total que es generava), la davallada del sector publicitari en general (principalment automoció i telecomunicacions), i la retallada en la publicitat institucional per part de les administracions. En aquesta darrera, Mateu ha indicat que, si al maig del 2010 havien facturar 1.600.000 euros en publicitat institucional, aquest any han estat 600.000.

Amb tot, la previsió és tancar l’any amb aquest 10% actual per sota del pressupost, sense que augmenti ni es redueixi durant el que queda del 2011.

Reorganització comercial

Per fer front a la davallada de la publicitat, la CCMA realitzarà una reorganització del departament comercial que serà efectiva al mes de setembre. El canvi comportarà nous objectius i una nova manera de treballar, amb un sistema de venda transversal de totes les marques del grup.

A més, dins del departament comercial, es crearà el subdepartament de nous negocis, especialitzat en captar publicitat per als canals tecnològics i interactius.