Els recursos de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals estan compromesos per una despesa de 23,5 milions d’euros: 18,2 per la nova llei de l’IVA implementada l’any passat, i 5,3 per un increment de la despesa laboral arran de dos decrets estatals de retribució d’empreses del sector públic aprovats al desembre.

Així doncs, la direcció de la CCMA ha instat el Departament de la Presidència a què li atorgui una transferència de crèdit per fer front a aquestes despeses “amb urgència”, segons va explicar el passat divendres la presidenta en funcions, Núria Llorach, en la comissió de control parlamentari.

La vicepresidenta va recordar la situació actual de pròrroga pressupostaria i que l’any passat el Govern ja va haver d’atorgar a la Corporació una aportació extraordinària de 20,4 milions per fer front a la despesa sobrevinguda de l’IVA. Llorach es va mostrar convençuda que, com aleshores, l’Executiu torni a aprovar una contribució extraordinària. En cas contrari, es llastaria encara més la seva capacitat d’inversió en continguts i innovació tecnològica.

Un tercer condicionant de l’economia de la CCMA és la continua davallada de la publicitat. L’any passat, l’ens va ingressar 2.385.000 euros menys que el 2017, amb caigudes del 4,2% a TV3 i de l’11,8% a Catalunya Ràdio. Llorach ho va atribuir a causes alienes, com per exemple al duopoli que exerceixen Atresmedia i Mediaset en el cas de la televisió.

Per intentar revertir la situació, la Corporació va crear una àrea de diversificació que intenta generar nous ingressos des de l’àmbit privat. La principal línia d’actuació és la venda de continguts a plataformes audiovisuals com Netflix, Rakuten, Amazon o Movistar+.